a LEADER Helyi Akciócsoportok működéséről szóló 54/2011. (VI. 10.) VM rendelet 2. §-a
Az indítványozó az Alaptörvénynek a gazdasági verseny szabadságára, a vállalkozás szabadságára, a foglalkozás és a munka szabad megválasztására, az egyenlő bánásmód követelményére, valamint általában a munkaadók és munkavállalók jogaira vonatkozó rendelkezéseiben ütközőnek tartotta, hogy 2012. április 30-át követően Leader Helyi Akciócsoport (LEADER HACS) címmel kizárólag egyesület rendelkezhet, míg korábban erre nonprofit gazdasági társaság formájában is lehetőség volt. Az indítványozó szerint a támadott rendelkezés egyrészt diszkriminatív, mert az egyesületi formával szemben kizár minden más szervezeti formát. Az indítványozó szerint a rendelkezés azért sérti a munkához való jogot, mert a LEADER HACS címmel rendelkező nonprofit gazdasági társaságok munkavállalói el fogják veszíteni a munkakörüket.
Az Alkotmánybíróság az indítványt visszautasította, tekintettel arra, hogy a felvetett kérdés nem alapvető alkotmányjogi jelentőségű. A testület indokolásában kifejtette, hogy az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból (EMVA) nyújtandó vidékfejlesztési támogatásról szóló 2005. szeptember 20-i 1698/2005/EK tanácsi rendelet nem határozza meg a LEADER HACS-ok szervezeti formáját, azt a tagállami jogalkotóra bízza. Az Alkotmánybíróságnak ugyanakkor nincs hatásköre e kijelölést európai uniós jogi szempontból értékelni. Emellett az Alkotmánybíróság rámutatott arra is, hogy a jogalkotó akkor, amikor a 2011. június 10-én kihirdetett jogszabályban 2011. december 31-ig, majd később újabb módosítással 2012. április 30-ig tette lehetővé, hogy LEADER HACS-ok ne csak egyesületi formában működhessenek, biztosította az új szabályozáshoz a kellő felkészülési időt. Ez alatt ugyanis elegendő idő áll rendelkezésre egy egyesület megalapítására, új LEADER HACS szervezésére.