a belügyminiszter irányítása alatt álló fegyveres szervek hivatásos állományú tagjai illetményének és egyéb juttatásainak megállapításáról, valamint a folyósítás szabályairól szóló 20/1997. (III. 19.) BM rendelet 2. számú melléklete c) pontja
Az indítványozók (két szakszervezet) álláspontja szerint alkotmányellenes az a megkülönböztetés, hogy a Rendőrségen belül a Készenléti Rendőrség Rendészeti Igazgatósága (KRRI) állományába tartozók különleges bevetési pótlékban részesülnek, a rendőrség megyei csapatszolgálati századainak állománya viszont nem részesül ilyen pótlékban, holott – bár munkaköri leírásukban ilyen feladat nem szerepel – ez utóbbi személyi kör is teljesít külön díjazás nélkül csapaterős feladatokat. Az alkotmányellenességet az indítványozók az egyenlő munkáért egyenlő bért alapelvének sérelmében látták. Erre alapozva kérték jogalkotói mulasztásban megnyilvánuló alkotmányellenesség megállapítását a csapatszolgálati századok esetében – álláspontjuk szerint – elmaradt pótléktűzés tekintetében.
Az Alkotmánybíróság elutasította az indítványt. A szolgálati pótlékokra vonatkozó törvényi és kormányrendeleti szabályozás elemzése, valamint a KRRI és a csapatszolgálati századok feladatainak összevetése alapján arra a következtetésre jutott, hogy a két szervezetben foglalkoztatott rendőrök összessége nem alkot a szabályozási koncepción belül homogén (összehasonlítható helyzetben lévő) csoportot. A Készenléti Rendőrség speciális feladatokat ellátó szervezeti egység, a Rendőrség állandó csapaterejének bázisa, míg az ideiglenes csapaterő századok ideiglenes, eseti jelleggel vesznek részt csapaterőt igénylő feladatban: a feladat minőségi azonossága, az adott esetben közös feladatellátás ellenére az alapvető mennyiségi különbség kizárja az érintettek helyzetének összevethetőségét. Az egyenlő munkáért egyenlő bér követelménye így esetükben nem sérült, mulasztásban megnyilvánuló alkotmányellenes helyzet tehát nem áll fenn.